Rozmiar: 5184 bajtów Rozmiar: 16336 bajtów
Menu:

:: Strona Główna
:: Magna Mater
:: Ogólnie o RPG
:: Opowiadania
:: Download

Systemy:
:: Zew Cthulhu
:: Świat Mroku
:: Neuroshima
:: Monastyr
:: Deadlands
:: Poza Czasem
Galeria:
:: Magna Mater
:: Rysunki
:: Fotorelacje
Inne:
:: Prasa o nas
:: Forum
:: Linki

Twórca strony:
Pharaun e-mail




Zaprzyjaśnione serwisy:






Wielosfer - wszystko w jednym



WMIG

Magna Mater - Ząbkowicki Klub Fantastyki

Dużo mówić nie trzeba - wszystko na temat naszego Klubu.


O działalności klubu | Konkurs dla członków Magna Mater | Teczki i apel do MG | Historia Magna Mater oczami Pharauna | Agata krótko o wysiłkach MG

O działalności klubu

Klub Magna Mater jest klubem zrzeszającym ludzi zainteresowanych szeroko pojętą fatanstyką i grami RPG . Obecnie klub liczy około 30 członków zarówno z Ząbkowic jak i okolicy, a działać możemy dzięki uprzejmości Ząbkowickiego Ośrodka Kultury, który za darmo udostępnia nam sale na sesje i LARPy. Największy nacisk w klubie położony jest na sesje RPG, jest obecnie prowadzone bardzo dużo, różnych systemów, jednak nie zabraknie też dyskusji tematycznych, prelekcji oraz innych atrakcji. Klub nie jest społecznością zamkniętą - cały czas jesteśmy otwarci na nowych członków i na każdego kto interesuje się fantastyką i grami RPG. Spotkania odbywają się w każdą sobotę od godziny 15.00 w Ząbkowickim Ośrodku kultury. Zachęcamy do uczestnictwa, obiecujemy że nie będziecie się nudzić i na pewno ciekawie spędzicie swój czas, przy okazji poznając wielu sympatycznych ludzi :).

KONKURS dla członków Magna Mater!!!

Dobra, ogłaszam oficjalnie konkurs na LOGO naszego klubu. Niech wasze propozycje będą przede wszystkim waszego autorstwa (jak już korzystacie z jakichś "drobnostek" z Internetu po przynajmniej jakoś ciekawie to zmodyfikujcie ;-) no i oczywiście powinny być jakoś powiązane z fantastyką, RPG, naszym klubem (jego nazwą, no ale nie za dosłownie ;-) nie chcę dostawać zdjęć wielkich matek z jakichś dziwnych stron ;-) ). Spróbujcie swoich sił, twórczość artystyczna jeszcze nikomu nie zaszkodziła ;-) Najlepiej jeśli będzie to wykonane na komputerze. Jeśli nie umiecie/nie chcecie to zróbcie to na białej kartce czarnym tuszem albo po prostu ołówkiem.

No i najważniejsze - twórca najlepszej pracy (tj. tej która przejdzie na nasze logo) zostanie zwolniony ze składek na 2/3 miesiące hehe :) to już zależy od rozmachu pracy :) Prace można dostarczać na mojego maila albo osobiście.
Życzę pomysłowości i udanych projektów

Pharaun

Powrót na górę strony


Teczki i apel do MG

Na najbliższym zebraniu Magna Mater rozdam wszystkim teczki klubowe :) Pomysł został zrealizowany dzięki naszym składkom (już wiecie po co to całe "dawaj złotóweczkę!") i nadwyżkom papieru w Wiście. I po co wam jakieś śmieszne teczki? A po to żebyście mieli gdzie trzymać m.in. karty postaci i nie marudzić potem Mistrzom Gry, że żeście gdzieś zgubili albo im dali :) Teraz macie teczki, w którym znajdują się puste karty postaci (będą uzupełniane z czasem) i jesteście odpowiedzialni za noszenie je na każde spotkanie, a jak nie to wasz problem :P No i żeby nie było że Klub o was nie dba - szpanerskie teczki na gumkę/sznurek to dopiero początek...

Przy okazji zaczynam już zbierać materiały przydatne przy grze we wszystkie systemy, więc apel do mistrzów gry - jeśli macie jakieś tabele, opisy świata lub coś innego co ułatwia graczom sesje to dawajcie znać ja pokseruję i rozprowadzę po klubie :) Może to być naprzykład szkic tworzenia postaci w danym systemie - zaoszczędzi się trochę czasu.
Na razie na tyle, pamiętajcie że żadna złotówka ze skłądek sie nie marnuje :] więc nie opóźniać się nigdy ze składkami bo wam teczki pod zastaw weźmiemy :P

Pharaun

Powrót na górę strony


Przydałoby się parę słów na temat poczatków Magna Mater i na temat jego działalności.

Historia Magna Mater i nie tylko, oczami Pharauna

Dawno, dawno istniała nas zalednie mała grupka i interesowaliśmy się fantastyką, głównie jednak cRPG i inny wytworami PCów oraz literaturą fantasy. W swoim czasie zaczęliśmy grać w Magic: The Gathering, no ale to nie o tym miało być. Pewnego dnia nasz znajomy jakoś dziwnie, podejrzanie zaczął się interesować RPG - nie wiem jak to się stało, ale było to dla nas małym zaskoczeniem, bo RPG kojarzyło nam się właśnie z Baldur's Gate itp a przecież to każdy znał :) Gdy Fujin - bo o nim mowa - dostał podręcznik do Wiedźmina: Gry Wyobraźni i z lekkim trudem wpajał nam jego zawartość/zasady można mówić o poczatku naszej przygody z RPG. Było to parę lat temu i nasza "grupka" liczyła 4-5 osoby, ale jako pełni zapału, żądzy pogromienia setek stworów, wykonania wielkich questów, szybko zostaliśmy pochłonięci....Fujin jako inicjator i MG w jednym organizował dla nas najprzeróżniejsze przygody, no ale ile można grać w Wiedźmina :) (do książki nic nie mam - miodzio, ale system trochę nudzi po jakimś czasie). Potem pojechał na jakiś konwent i gdy wrócił sytuacja zaczęła się powolutku rozwijać. Rozpoczęliśmy grę w Monastyra - to już było coś z wyższej półki. Graliśmy dość często, z zacietością, następnie przysżła pora na Neuroshimę, którą też bezwzględnie dusiliśmy wraz z maszynami Molocha. W między czasie zapoznaliśmy się z grupą ze Srebrnej Góry i drugiej części Ząbkowic (to o Tobie Jack :))i wtedy poznaliśmy m.in. Zew Cthulhu.

Potem zaczął się troszeczkę inny okres w historii naszej grupy RPG. Zaprzyjaźniliśmy się z klubem z Kłodzka (my klubu nie mieliśmy - co można zrobić w 4 osoby gdy nie wszyscy się angażują :/) "Arcanum". Jeździliśmy do nich w weekendy, graliśmy wspólnie w naprawdę różnorakie systemy, zrobiliśmy nawet parę LARPów w terenie. Latem tego roku zorganizowaliśmy wspólnie (i z pomocą Kłodzkiego Ośrodka Kultury) taki mini-konwent - "KroniCon". Jeden dzień wypełniony sejsami, z małym games-room'em, LARPem, prelekcjami można uważać nawet za udany - bez większej reklamy uczestniczyło ponad 40 osób (nigdy nie zapomnę tych tłumów napierających na drzwi z okrzykiem "KroniCon, KroniCon, Kiełbasa :) ). Po jakimś czasie kontakt z Kłodzkiem topniał, nie chcę komentować z czyjej winy, ale fakt jest faktem, że nasze stosunki się poluźniły. Arcanumowcy mieli mniej czasu (matura, matura...), a my raczej też trochę mniej czasu. No ale stało się, ale mam nadzieję, że kiedyś znowu będziemy mieli okazję zadziałać razem.

Nastał nowy rok szkolny, RPG na chwilę zamarło, ale w październiku Fujin znowu poruszył tą sprawę - kolesia świerzbiło gdy niczego nie prowadził ;-) Marzyliśmy o tym, żeby w przyszłym roku znowu zrobić mini-konwent, może troszeczkę ambitniejszy, ale na pewno coś zrobić, a nie egzystować tak bezRPGowo :) Chcieliśmy jakoś działać, znowu zrzeszyć społeczeństwo RPGów, ale jakoś wszystko się ciągło jak rozgrzany ser na toście. Po dłuższym spisku w którym główne role odegrali: Natalia G, Ania M, Marek i Fujin podjęto męsko-damską decyzję - ruszyli do Ząbkowickiego Ośrodka Kultury na pertraktacje :) I co ? Udało im się :) Mieliśmy udostępnioną salę w ZOKu i powoli mogliśmy zebrać całą społeczność RPGowców (która w międzyczasie się rozrosła, wcześniej też istnieli ale niezbieraliśmy się jakoś wszyscy) i zrobić pierwsze spotkanie. Gdy sprawa przedstawiała się już tak przejrzyście wszystko ruszyło. Ja również odzyskałem zapał i od teraz zaangażowałem się już pełnią sił. Po pierwszym burzliwym spotkaniu ustaliliśmy przynajmniej nazwę klubu (ale było kłótni, Ere-busów i innych ;-)) - Magna Mater. Jak zapewne (nie)wiecie jest to najstarszy kult na Ziemi - kult Matki Ziemi, Stwórczyni Życia itp. I wcale nie chodziło nam o rozmnażanie się członków klubu - chodziło o coś co kojarzy się z dawnymi czasami, druidami, może też fantastyką i jest czymś niebanalnym. Wybraliśmy to w (nie) demokratycznych wyborach i jakoś odbyło się bez bójek.

Jak sytuacja wygląda teraz? Mamy za sobą pierwszego LARPa i debiut w gazetach (dzięki Ani M, Markowi, Adrianowi i Fujinowi - wielkie dzięki :)), mamy stale pomieszczenie spotkania co tydzień o ustalonej godzinie (sobota, godzina 15, ZOK - zapraszam serdecznie :)) i co najważniejsze - stałą grupę RPGowców. Wśród nas są osoby, które w temacie są już dość dobrze obeznane, ale mamy tez poczatkujących graczy - trzeba zaszczepiać w innych to co najlepsze. I takim oto sposobem wszystko toczy się tak jak powinno - są Mistrzowie Gry, każdy kto już od dawna gra próbuje swoich sił, więc nie narzekamy an brak prowadzących; na brak owieczek do prowadzenia też nie narzekamy - zrzeszamy na dzień dzisiejszy 30 osób - jak na takie Ząbkowice to niezły wynik. Posiadamy też sprawny system składkowy (nikt się przede mną nie ukryje ;-)), masę pomysłów oraz dużo chęci. No i czas też się znajdzie.

Ważną rolę w naszym rozwoju, powstaniu regularnego klubu ma właśnie nasz ZOK - dzięki uprzejmości Pani Dyrektor mamy dostęp do dużego pomieszczenia oraz dostęp do sali widowiskowej na czas LARPów i innych inicjatyw. W tym, miejscu chciałem Pani za to podziękować w imieniu całego Ząbkowickiego Klubu Fantastyki :)
Na razie to by było tyle, dział będzie uzupełniany, ale historia został chyba pobieznie nakreślona - przepraszam za pominięcie niektórych faktów/osób, ale nie jestem w stanie wszystkiego spamiętać i o wszystkim pisać.

Pharaun

Powrót na górę strony



Praca MG oczami Agaty

Kiedy gracze zbierają się wokół Mistrza Gry oczekują wspaniałej rozrywki (i takową najczęściej na spotkaniach "Magna Mater" dostają ;) ) , często nawet nie myślą o tym, ile pracy MG musi włożyć w przygotowanie małej choćby sesji. Musi on nie tylko postarać się, aby jego przygoda była interesująca, lecz także wykazać się rozległą wiedzą na najrozmaitsze tematy: od trucizn i medykamentów, poprzez broń palną a nawet białą. Aby zdobyć wszystkie informacje potrzebne mu do poprowadzenia sesji, MG musi ślęczeć wieczorami nad niewyobrażalną ilością książek, magazynów i stron internetowych poświęconych tematowi sesji, którą Mistrz ma poprowadzić. Jak to więc często bywa, coś, co niektórym wydaje się jedynie błahostką, dla innych jest sprawą wielkiej wagi. MG przychodzi na swą sesję przygotowany, pragnąc zapewnić swym graczom rozrywkę. A niektórzy i tak są bierni. Ale to zdarza się na szczęście coraz rzadziej.

Agata

...i dlatego gracze powinni doceniać pracę MG włożoną w przygotowanie sesji :P. Pharaun

Powrót na górę strony

Zapraszamy na:
Rozmiar: 4892 bajtów
Forum
Magna Mater
&
Wielosferu


Co to jest RPG? (Pharaun)



Na skróty - ostatnio dodane:

Wprowadzenie do Zew Cthulhu i trochę o mackach :) (Pharaun)

Wprowadzenie do Neuroshimy (Dark Devil)

Czary w Poza Czasem (Żaba)

"Przebudzenie" opowiadanie w świecie Neuroshimy (Dark Devil)

"Kwestia interpretacji" opowiadanie (Eldor)

Lochy Inkwizycji - artykuł z Tygodnika Powiatowego

"Cień we mgle" - World Of Darkness (Fujin)

Tworzenie postaci (Fujin)